Op Tweede pinksterdag, 11 juni, werd de Top 100 allertijden weer uitgezonden.
Een kort fragment van de Top 100 allertijden.
Child in Time van Deep Purple stond op nummer 1.
In de aanloop naar het debat in de Tweede Kamer waren we getuige van allerlei politieke schermutselingen rond de toekomstige status van Veronica.
Top 100 allertijden
11 juni
Top 100 allertijden met Tineke
Top 100 allertijden
Zelfs de Europese PTT’s mengden zich in de strijd. Natuurlijk op aandringen van de Nederlandse PTT. De overkopelende PTT’s hadden plannen klaarliggen om de zeezenders te gaan storen. Het bericht was te vinden in de Telegraaf van 23 juni.
Nog een bericht in het kader van de schermutselingen, een bericht van de radionieuwsdienst, die meldde bijvoorbeeld op 19 juni het volgende >>>
En de Hilversumse omroepen hielden minister van CRM-minister Van Doorn aan z’n eerder gedane belofte om de zeezenders te laten verbieden. Ook op de 19e berichtte de Telegraaf daar groot over onder de kop “Hilversum houdt van Doorn aan moordbelofte”.
“Als Veronica een legale zendgemachtigde wil worden, zal ze net als anderen moeten voldoen aan de wet”. Dat schreven de ministers van Doorn (CRM) , Westerterp (Verkeer en Waterstaat), van Agt (Justitie) en van der Stoel (Buitenlandse Zaken). Tegelijkertijd besloot het kabinet om op Hilversum 3 nachtuitzendingen in te voeren.
Op 20 juni verscheen op de agenda van de Tweede Kamer de behandeling van de wetsontwerpen 11.373 en 11.374, ofwel: de “Veronica wetjes”. Voor de Kamerleden stond in de begeleidende brief nog een korte samenvatting van die wetsontwerpen.
ANP
PTT
Telegraaf
wetsontwerpen
Zo halverwege het jaar werd er altijd door de reclameafdeling even gekeken wat de omzet was van van alle geboekte reclamespots. En dat werd dan vergeleken met de omzet van het jaar ervoor. En dat werd dan vergeleken met de hoeveelheid van het jaar ervoor. In 1973 boerde Veronica niet slecht. Op 20 juni was de omzet al een slordige Fl. 7,0 miljoen gulden. (3,2 miljoen euro).
Hoe ging dat in z’n werk, met die reclamespots die in programma’s gedraaid moesten worden? De technicus en dj kregen van de reclame afdeling de lijst met de codenummers en namen van de reclamespots. Op die lijst de tijd waarop de reclame gedraaid moest worden. Dat gebeurde meestal bij benadering. Dit is zo’n reclamelijst van het uur tussen 16.00 en 17.00 uur op 9 oktober. Dat was de Lex Harding show.
De reclame spots kwamen altijd op een klein bandje bij Veronica binnen.
Het copyright op alle artikelen en informatie op deze website berust bij de Stichting Norderney tenzij anders vermeld. Niets mag geheel of gedeeltelijk worden overgenomen of vermenigvuldigd, in welke vorm dan ook, dan na voorafgaande schriftelijke toestemming van de Stichting Norderney.