Met Veronica ging het gedurende 1963 steeds beter en ook kwam er in mei een uitbreiding van de technici, t.w. Jos Hogen en Ruud Westbroek. Dat kon makkelijk want er waren inmiddels 4 opname studio's gebouwd onder leiding van Karel van der Woerd.
De technici deelden met z'n tweeën één studio en werkten van 's ochtends 8 tot 's middags 2 en van 2 tot 8 uur in de avond. Dat zou tot aan 31 augustus 1974 zo blijven.
Op
15 mei worden er in Nederland verkiezingen gehouden en ontstaat
er de nodige commotie vanwege het gebruik in de verkiezingscampagne van
de naam Radio Veronica door de Nederlandse Democratische Partij en haar oprichter, oud medewerker en oprichter Max Lewin.
De NDP
had de verkiezingsleus 'Veronica luisteraars kiezen Lewin' geïntroduceerd.
verklaring directie
op 6 mei 1963
Radio
Veronica maakt bezwaar, omdat zij in principe buiten elke politieke discussie
wilde blijven en dat resulteerde in de volgende rechtzetting door Max
Lewin in een radio-uitzending van de politieke partijen op 10 mei 1963.
Overigens
is de hele zaak wat merkwaardig in het licht van het feit dat de VVD bij monde van Haya van Someren-Downer op 2 mei in het Parool ook een lans brak voor Veronica maar zonder de naam te noemen!
NDP
VVD verkiezings-advertentie
Berini bromfiets
Ondertussen
bestond de programmering nog steeds uit heel veel sponsorkwartiertjes.
Bijvoorbeeld dat van Berinibromfietsen dat tussen juni
en oktober elke zaterdagavond van 18.30 18.45 uur werd uitgezonden.
Nog een voorbeeld van een kwartier muziek, ditmaal gesponsord door Heinz ketchup.
Doos Heinz programma
van 15 september 1963
In
juni 1963 verlaat dj Dan Campagne (dj naam; Fred van Amstel) Veronica.
Hij had verkering met Ger Anna (dochter van Dirk Verweij) en dat
ging uit!. Ja, zo ging dat kennelijk in die tijd.
Volgens een stukje in
Muziekexpress was het Dan Campagne, z'n echte naam, zo goed bevallen
op het eiland Mallorca dat hij daar bleef.
Fred van Amstel zou in juni opgevolgd worden door Judith de Leeuw
die onder de naam Anuschka de jukebox zou gaan presenteren.
De tune daarvan was inmiddels erg bekend en in de studio werd ie
gedraaid van een bijna versleten singletje uit Amerika. Luister maar naar
dit fragment met de ruis en kraak aan het begin. Dat kwam overigens door
het iedere keer 'scherp zetten' van de plaat op de pick-up.
Technicus Jurg van Beem en dj Fred van Amstel, maart 1963
Het copyright op alle artikelen en informatie op deze website berust bij de Stichting Norderney tenzij anders vermeld. Niets mag geheel of gedeeltelijk worden overgenomen of vermenigvuldigd, in welke vorm dan ook, dan na voorafgaande schriftelijke toestemming van de Stichting Norderney.