- vervolg


Fragment Muziek Express 21 mei 1961, met Bob en Brenda (Rob Out en Freda Keuker)
lexington advertentie
loep
Programma aankondiging 'Lexie goes Dixie'

Maar dan boekt de eerste grote adverteerder, Nur Die nylons, 20 reclame spots per dag. Die nylons werden overigens door de broers Verweij zelf verkocht in Nederland. Het eerste grote sponsorprogramma “Lexie goes dixie” met John de Mol Sr. wordt uitgezonden. Het was reclame voor het sigarettenmerk Lexington.
 

Luister naar een aardig voorbeeld van de 'Nur Die' reklame, ditmaal ingesproken door de later bekend geworden toneelspeler en kleinkunstenaar Henk van Ulsen.



Joost de Draaijer, studio Zeedijk


In februari 1961 start de student Nederlands aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, Willem van Kooten bij Veronica, eerst als copywriter voor reclameteksten, later als samensteller.

Onder de naam Joost de Draaijer ging in september z’n allereerste programma de ether in; ”Joost mag het weten” oftewel; ”J.M.H.W”.


loepProgrammering september 1961 met 'Joost Mag Het Weten'


Tegelijk met Willem van Kooten komt Cees van Zijtveld het team van Veronica versterken.
Hij werkte bij een reisbureau in Hilversum en had een beetje radio ervaring opgedaan bij Minjon, de jeugdafdeling van de AVRO. En Cees had samen met Tineke de Nooij op de kleuterschool gezeten en dat schept een band.

Cees van Zijtveld zou samen met Tineke een aantal programma’s presenteren, w.o. “Cocktail”.
Het was een programma met o.a. toeristische tips. De teksten werden in z’n geheel uitgetypt en aldus voorgelezen door Cees en Tineke. Zoals voor het programma dat op 10 juni 1961 tussen 09.00 en 09.30 uur werd uitgezonden.



Cocktail

Cees van Zijtveld

Programma Cocktail, 10 juni 1961
 

Vervolg 1959-1961 >>>